כאבים ביחסי

כאבים ביחסי מין

כאבים ביחסי מין

 

מתוך כל הזוגות הזוגות שמגיעים אלי לקליניקה, הלב שלי יוצא אל אלו שחווים כאבים ביחסי מין. גם לאשה, וגם לבן הזוג. 

 

והחלטתי, שכל פעם שאני מדברת בפני קהל בסדנה או בהרצאה – אני אזכיר את הנושא הזה. אני תמיד מתפללת שאותם נשים שיושבות בקהל, ולא העזו לפנות לעזרה עד היום, ישמעו ויפנו. וזה תמיד קורה, בכל הרצאה. 

 

אין הכוונה דווקא לכאב עצום ובלתי נסבל. גם כאב קטן, תחושה קטנה של אי נעימות – יכולה לגבות מחיר יקר מאוד מזוגיות טובה וקרובה. לפעמים דווקא העובדה שמדובר בכאב קטן ו״נסבל״ גורם לאשה לא לפנות לעזרה מקצועית. וככה הכאב נשאר. 

 

הסיבות לכאבים ביחסי מין

כאב יכול לנבוע ממגוון של סיבות. לחלקן יש מינוח רפואי: וגיניזם (או וגיניסמוס), וסטיבוליטיס. לפעמים מדובר בחוסר ניסיון, תופעות לוואי של תרופות או גלולות, או אפילו רק בשימוש לא נכון (או חוסר שימוש מספיק) בחומר סיכה ולפעמים כאב שנובע מכיווץ בלתי רצוני של שרירי הנרתיק מסיבה פיזית או נפשית. 

 

למה זה נושא רגיש כל כך? 

  1. הכאבים גורמים לאשה ולגבר להרגיש שכל העולם נהנים בעוד הם היחידים שסובלים וחווים את המיניות בצורה שלילית וכואבת. זה גורם לתיסכול ולאכזבה.אם לא מוצאים פיתרון לכאבים ביחסי מין, זה פוגע בקשר הזוגי. נוצרת מתיחות ומרחק בין בני הזוג.
  2. אשה שסובלת מכאבים לפעמים רואה את עצמה כ״לא נורמלית״ 
  3. לפעמים כל היחסים הפיזיים בין בני הזוג נפגעים. הם נוגעים פחות ומתחבקים פחות. 
  4. הכאב פוגע בחשק המיני של אשה וגם של בן הזוג.
  5. כשפונים לרופא, הרבה פעמים הטיפול הפיזי חסר את ההיבט הרגשי. לפעמים הטיפול אפילו נעשה בחוסר רגישות, מה שיכול לגרום לבעיות נוספות. 
  6. הרבה פעמים גם כשהאשה פונה לקבלת טיפול, בן הזוג נשאר ללא מענה. הטיפול מתרכז באשה והוא נשאר ללא מענה. 

ההשפעה על החשק המיני

הרבה פעמים קורה שאשה פונה אלי בנושא של חשק מיני נמוך. אני שואלת כמה שאלות, ומתברר לי שהיא לא כל כך נהנית מהמיניות עם בעלה. ובכל זאת היא תוהה למה לא מתעורר אצלה חשק. אני שואלת אותה, אם כל פעם שהיינו נפגשות היית מרגישה אי נעימות פיזית, כמה חשק היה לך להמשך לבוא? 

 
 

הטיפול בכאבים ביחסי מין

החדשות הטובות הן – שיש לעולם הטיפול המון מה לתת לזוג שפונה לעזרה. בשנים האחרונות התפתחו שיטות פיזיות (פיזיותרפיה של רצפת האגן) וגם מגוון של שיטות עבודה על ידי דיבור. זוג שפונה לעזרה – יכול לקבל מענה יעיל. כשהתחלתי לעסוק בתחום לפני 9 שנים לא היה הרבה למי לפנות, והיום ב״ה אפשר למצוא מענה בקלות. 

 

בשיטת המוּבחנוּת, שהיא השיטה שמובילה אצלי בטיפול, יש היבט חשוב נוסף. כשיש בעיה בין בני זוג – לא מספיק לנסות להגיע לפיתרון. לא פחות חשוב להגיע לאינטימיות וקירבה גם כשהבעיה נוכחת במלא עוצמתה. עצם ההתמודדות ביחד יכולה לעשות פלאים לצמיחה האישית והזוגית שלנו. 

 

אם את סובלת מכאבים ביחסי מין – פני אלינו. אנחנו נעזור לך ולבן הזוג שלך לקבל מענה יעיל ורגיש כדי שותכלו להנות מאהבה פיזית ללא כאבים. 

במקביל, אני ממליצה בחום להיכנס לתהליך של ייעוץ או טיפול זוגי. עזרה מקצועית יכולה להועיל המון ליחסים ולאהבה בין בני זוג. 

 

שלכם באהבה 

אפרת צור

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *