בעלי צופה בפורנוגרפיה

איך להתמודד עם בן זוג ששקוע בפורנוגרפיה?

מאמר אורח מאת דניאל פסטנגר

(מחברת החוברות "את לא לבד" להתמודדות עם פורנוגרפיה בבית)

"גיליתי שבעלי צופה בפורנו". בזמן האחרון אני נתקלת ביותר ויותר מקרים כאלה.

נשים מגיבות לגילוי הזה בכל מיני צורות שונות. זה יכול לעורר אצל האשה כל מיני תגובות:

אשה עשויה להרגיש כעס, או להרגיש מרומה, ואפילו נבגדת. היא עשויה להרגיש כאב, או בילבול. יש גם נשים שמגיבות בסלחנות, בהבנה או באדישות.

אבל תגובה אחת נפוצה – היא הרגשה של פגיעה בערך העצמי. "בעלי צופה בפורנו – מה לא בסדר איתי?" הערך העצמי שלנו מושפע מהמעשים של בן הזוג שלנו (וגם להפך כמובן)

חשוב להבחין בין 2 "זהויות" שיש בתוכנו

א. הזהות שמושפעת מ"איך אחרים רואים אותי". בפסיכולוגיה* זו נקראת זהות משוקפת. זוהי הזהות הראשונה שלנו – כשאנו ילדים אנחנו מקבלים "משוב" מההורים וכך מפתחים זהות.

ב. זהות עצמאית שנובעת מבפנים, והיא לא תלויה בכלל באיך רואים אותי האחרים. ה"אני הפנימי" מתפתח בשלב מאוחר יותר בחיים. הרבה פעמים כתוצאה מהתמודדויות שונות.

אשה ש"תפסה" את בן הזוג צופה בפורנוגרפיה, עשויה להרגיש "לא שווה". הוא לא מסתפק בי? לא טוב לו איתי? הוא לא נמשך אלי?

בעלי צופה בפורנו

כל ההרגשות הכואבות האלה – נובעות מהזהות המשוקפת

אשה שיש לה זהות פנימית חזקה, לא מרגישה פגיעה בערך שלה כתוצאה מהמעשים של בן הזוג. תחושת הערך העצמי שלה נובעת ממי שהיא, ולא מאיך שבן הזוג רואה אותה.

הפורנוגרפיה של הבעל מפסיקה להיות משהו שבעלי עשה לי, ומתחילה להיות משהו שבעלי עשה לעצמו.

אשה שבעלה צורך פורנוגרפיה מוצפת בשאלות קשות:

האם להגיב? איך להגיב? האם הוא מכור? האם הוא צריך טיפול? האם לצייר כאן קו אדום? האם להבליג? מה לדרוש ממנו? איך לדרוש ממנו? האם יש אמון ביננו? ועוד…

אני (דניאל פסטנגר) היום עוזרת להרבה מאוד נשים במצב הזה. התמודדתי בחיי האישיים עם בן זוג שמכור לפורנוגרפיה, והיום אני בעצמי עוזרת לנשים ולזוגות במצבים דומים.

אני רוצה להציע לך 2 חוברות שכתבתי לנשים על התמודדות עם בעיות מיניות של בן הזוג. איך להתמודד עם בן זוג שמכור לפורנוגרפיה, או שמתנהג בכל צורה אחרת של התנהגות פוגענית.

בחוברת אני משתפת בסיפור האישי שלי, שממנו אפשר ללמוד הרבה. החוברת מבוססת גם על ידע שצברתי בסדנאות שונות להתמודדות עם התמכרויות (שיטת 12 הצעדים ועוד) וגם על כלים נוספים. החוברת מציעה דרכים שונות להתמודד עם המצב גם מבחינה רגשית וגם באופן מעשי.

החוברת מועילה מאוד לכל אשה שמרגישה שהיא נמצאת בתוך זוגיות לא מספקת ופוגעת, וגם מומלצת לאנשי מקצוע.

אפרת יכולה להעיד שהחוברת נכתבה בכנות, מתוך ניסיון אישי וניסיון עם מטופלים. אפרת גם יכולה להעיד על כך שנשים נעזרו בחוברת ובייעוץ אישי איתי ובמקרים רבים הצילו את הנישואין ואת הבית שלהן ממשבר.

מאחלת לך זוגיות מאושרת ומרוממת, ושתצאי מחוזקת מכל קושי…

ניתן להוריד פרקים לדוגמא ולרכוש חוברות בקישור הזה

שלך באהבה, דניאל פסטנגר

2 תגובות
  1. טל
    טל says:

    שלום
    תודה על ההתייחסות לכאב הזה שהולך ומוצא את חלקו בבתים רבים.
    בתור אשה לגבר שהיה שם, בתור אשה בבית שטולטל עם הגילוי, לפני 4שנים. בתור אשה שמנסה להיות אחרי. ומתקשה. מאוד. רוצה לשאול – האם יש דבר כזה אחרי? האם התמונות האלה יכולות אי פעם למצוא דרכם החוצה לחלוטין מהמחשבות/פנטזיות/דמיונות? האם אי פעם אוכל להתחרות? להיות אלטרנטיבה אמיתית? מרגשת דיה? מספקת? אלה שאלות קשות. מרגישה, שהיום לאחר זמן ומשבר ואיחוי, הן אפילו קשות יותר… מניחה שלכל אשה ומערכת זוגית יש תשובות אחרות. אשמח לשמוע מכן…

  2. אפרת
    אפרת says:

    הי יקרה!
    אני שומעת ממך, כאב ותקווה מהולים יחדיו. נשמע שעברת דרך עם עצמך ועם האיש שלך.
    על כך שולחת חיבוק חזק.
    מנסיון של נשים, זו עבודה שהיא ספירלית, התמודדות שאינה נגמרת, יש תקופות של בנייה וצמיחה והרבה עבודה פנימית ויש תקופות שנחים על מה שבניתם יחדיו בעמל רב.
    מאחלת לכם הרבה התקרבות בתוך זה.
    ממליצה על החוברות של דניאל פסטנגר, עוזרות להתמודדות. ניתן גם לכתוב למייל שלה ולקבל הכוונה.
    המון שמחה וטוב
    אפרת

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *